آخرین اخبار

تندروها مردم را به نظام بی‌اعتماد می‌کنند و ادعای انقلابی‌گری‌ هم دارند/ اوایل انقلاب این‌طور نبود که گروهی به‌راحتی دیگران را حذف کند

آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی می‌گوید: عده‌ای با ندانم‌کاری، مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد می‌کنند و ادعای انقلابی‌گری‌شان با صدایی بلند مطرح می‌شود و در عین حال آرامش را از کشور سلب می‌کنند.

اشتراک گذاری
30 شهریور 1402
کد مطلب : 7920

آیت‌الله موسوی تبریزی در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی می‌گوید: عده‌ای با ندانم‌کاری، مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد می‌کنند و ادعای انقلابی‌گری‌شان با صدایی بلند مطرح می‌شود و در عین حال آرامش را از کشور سلب می‌کنند.

موسوی تبریزی

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ سعید شمس: آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ وضعیت کشور را در ماه‌های منتهی به انتخابات را تحلیل کرده است. او می‌گوید: ای کاش افراطیون در هر سمت و جایگاهی که هستند، به خود بیایند و دست از کارهای خسارت‌بارشان بکشند تا مردم بتوانند نفسی به راحتی بکشند. بخش‌های مهمی از سخنان موسوی تبریزی در ادامه می‌آید:

*‌ ابتدا این نکته را بگویم که کشور نیاز دارد همه جناح‌ها و تفکرات در آن حضور داشته باشند و به همین دلیل شورای نگهبان باید بداند با رد صلاحیت‌های بی‌حساب و کتاب، نان ردصلاحیت‌شده‌ها بریده نمی‌شود، بلکه به نظام ضربه می‌زند.

*‌ رویکرد استصوابی باعث می‌شود مردم به این ذهنیت برسند که عده‌ای درون قدرت فقط دنبال حضور خودی‌ها در میدان هستند. خب این ذهنیت باعث ناامیدی و یاس عمومی است که اصلا برای نظام خوب نیست.

*‌ تندروها با ندانم‌کاری، مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد می‌کنند و ادعای انقلابی‌گری‌شان با صدایی بلند مطرح می‌شود و در عین حال آرامش را از کشور سلب می‌کنند.

*‌ اگر مردم ببینند رد صلاحیت‌ها به‌گونه‌ای است که کسی باقی نمی‌ماند، این سوال برایشان به وجود می‌آید که چرا باید در انتخابات شرکت کنند. در چنین حالتی شورای نگهبان مسئول مشکلات کشور خواهد بود و باید پاسخگو باشد. در واقع رای مردم و حضور همیشگی آنها در صحنه لازم و واجب است اما این موضوع  نباید باعث شود آنهایی که اصرار به تمامیت‌خواهی دارند، گمان کنند همیشه می‌توانند رفتارهای ناصحیح خود را ادامه بدهند.


بیژن عبدالکریمی: حاکمیت اسیر تندروها است و کنترلی بر آنها ندارد/ بحران‌ها را به حساب افراطیون بگذارید نه سوء‌مدیریت حاکمیت


*‌ اوایل انقلاب اصلا این حرف‌ها نبود که گروهی به‌راحتی تصمیم به حذف گروه دیگر بگیرد و بتواد هر چه را می‌خواهد انجام بدهد. متاسفانه از زمان انتخابات مجلس چهارم با بی‌توجهی محض به قانون اساسی، افراد را بدون اینکه جرمی کرده باشند از انتخابات محروم کردند و ضرر اصلی‌اش را هم مملکت دید.

*‌ حالا وضعیت طوری است که هیچ مرجعی نیست که جلوی شورای نگهبان را بگیرد. همین مردم وقتی دیدند گروهی می‌گویند «هر چه ما می‌گوییم، همان است» با شرکت نکردن در انتخابات این پیام را صادر کردند که هیچ مرجع و نهاد و فردی نمی‌تواند حق مسلم مردم را ضایع کند و برای خودش تصمیم بگیرد و تصمیم‌هایش را اجرا کند.

*‌ مردم همیشه پای کار نظام و کشورشان می‌ایستند و هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهند. حالا که مردم حتی در شرایط گرفتاری برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند و از خودگذشتگی به خرج می‌دهند، مسئولان و دست‌اندرکاران هم باید بدانند، کمترین اهمال و کم‌کاری آنها توجیه‌ناپذیر خواهد بود.

*‌ من مانده‌ام عده‌ای چطور به خودشان اجازه می‌دهند با به هم ریختن وضعیت، بین مردم و حاکمیت فاصله بیندازند؛ آنهم در شرایطی که بیشتر از همیشه به اتحاد و یکپارچگی نیاز داریم. ای کاش افراطیون در هر سمت و جایگاهی که هستند، به خود بیایند و دست از کارهای خسارت‌بارشان بکشند تا مردم بتوانند نفسی به راحتی بکشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =